Sektor farmaceutyczny

Naszym atutem jest umiejętność łączenia wieloletniej znajomości rynku farmaceutycznego ze specjalistyczną wiedzą prawną z zakresu kwestii regulacyjnych, refundacyjnych, związanych z obrotem produktami oraz rozwojem biznesu. Dzięki temu tworzymy rozwiązania uwzględniające specyfikę branży i realnie pomagające klientom osiągać cele biznesowe.

Obsługujemy szereg organizacji działających w branży farmaceutycznej: krajowych i zagranicznych przedsiębiorców jak i międzynarodowe korporacje. Pracujemy na rzecz przedsiębiorców działających na każdym etapie łańcucha dystrybucji produktów leczniczych: podmiotów odpowiedzialnych, wytwórców, importerów, hurtowni i aptek. Doradzamy także firmom konsultingowym oraz klientom prowadzącym prace badawczo-rozwojowe z branży farmaceutycznej.

Nasze doświadczenie obejmuje prowadzenie projektów prawnych dla przedsiębiorców farmaceutycznych z dziedziny prawa własności intelektualnej, prawa konkurencji, prawa reklamy, prawa pracy, compliance czy prawa ochrony danych osobowych. Opracowujemy także umowy w obrocie na rynku farmaceutycznym (w tym międzynarodowym) oraz prowadzimy postępowania sądowe. Zapewniamy wsparcie w ochronie własności intelektualnej, współpracując w tym zakresie z rzecznikami patentowymi wyspecjalizowanymi w obsłudze sektora farmaceutycznego. Posiadamy bogate doświadczenie w reprezentacji przedsiębiorców w sprawach spornych z zakresu prawa patentowego, znaków towarowych jak i nieuczciwej konkurencji, w szczególności wymagających uwzględnienia specyfiki rynku farmaceutycznego.

Aktywnie działamy w organizacjach branżowych, m.in. tworząc propozycje zmian legislacyjnych istotnych z punktu widzenia tego sektora gospodarki.

Zapewniamy także specjalistyczne wsparcie z obszaru prawa pracy i compliance dla przedsiębiorców prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Porozmawiajmy
Marta Sroka-Maleta
Radca Prawny, Wspólnik
Zobacz więcej
Piszemy o tym
Ustawa o zawodzie farmaceuty
Alert 30.11.2020
Rozpoznawalność podmiotu zgłaszającego, jako nowe kryterium mające znaczenie dla oceny prawdopodobieństwa wprowadzenia odbiorców w błąd przez znak towarowy
Newsletter 30.11.2020