On Monday, July 25, 2022, the Regulation of the Minister of Health of July 7, 2022, amending the regulation on advertising of medicinal products (hereinafter: “the Amendment”) was published in the Journal of Laws.

English version available on your request.

Główna zmiana wprowadzona przez Nowelizację dotyczy ostrzeżenia umieszczanego w reklamie kierowanej do publicznej wiadomości w formie audiowizualnej, dźwiękowej i wizualnej. W miejsce jego dotychczasowej treści Nowelizacja wprowadza trzy nowe wersje ostrzeżenia oraz ustanawia zasadę, zgodnie z którą każda kolejna reklama danego leku ma zawierać inne brzmienie ostrzeżenia niż poprzednia, z wykorzystaniem wszystkich rodzajów ostrzeżeń.

Ustawodawca zniósł również obowiązek umieszczania informacji o przeciwwskazaniach w reklamie kierowanej do publicznej wiadomości, a także zaktualizował siatkę pojęciową stosowaną w rozporządzeniu.

Nowelizacja wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia, tj. z dniem 26 stycznia 2023 r. Reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed dniem wejścia w życie Nowelizacji i która nie spełnia nowych wymogów, może być rozpowszechniana nie dłużej niż 12 miesięcy od dnia jej wejścia w życie.

Podstawy:
Dziennik Ustaw 2022 r. poz. 1554